tisdag 25 september 2012

Min kost

Idag känner jag mig lite bättre, skönt det. Men svettades som en gris inatt, så Onice. Men dricker mycket c vitamin, mycket vatten, vilar, allt för att det ska gå över så fort som möjligt. Försöker också att inte stressa, något jag gör varje dag, varje minut, å jag vet inte ens varför jag gör det... Har hjärtklappningar flera gånger om dagen, så sjukt drygt.
Åt en medicin förut, just mot hjärtklappningar, men jag gillar inte riktigt sånt där, men kanske borde börja med det igen för min egna skull...

Har precis gjort en sallad, billig och myyyycket godare än dem man köper ute.
Det jag hade i var:
Skinka, ost, tomat, gurka, annans, vindruvor, sallad och rhode island lättsås till. MUMMA!

Tänkte skriva lite hur en dags kost ser ut för mig. Titta inte er blinda på min frukost, men jag måste äta massor till frukosten annars orkar jag inte resten av dagen. De övriga måltiderna är SMÅ portioner.

Frukost: Havregrynsgröt med äppelmos, kanel och mjölk, eller lätt yoghurt med banan, nektarin, linfrön, psyllium frön (stavning), kanel och bär. Sedan 1-2 kokta ägg, 2 knäckebröd mackor med parmaskinka och gurka plus en stor smoothie. OM jag av förmodan skulle vara hungrig äter jag en avokado med balsamvinäger. (måste ha balsamvinäger till annars tycker jag avokado e skit äckligt, ha ha)

Mellanmål: Keso med tomat och gurka, eller en stor smoothie, eller en avokado + banan eller kesella m banan eller omelett med diverse grönsaker i.

Lunch: 1 dl egengjord tomatsoppa med keso + 1 ägg eller en egengjord sallad m skinka eller kyckling + 1 ägg.

Mellanmål: Keso med tomat och gurka, eller en stor smoothie, eller en avokado + banan eller kesella m banan eller omelett med diverse grönsaker i.

Middag: Egengjord sallad m skinka eller kyckling + 1 ägg, eller någon utav mina frysta grytor och till det har jag sallad eller keso.

Sedan dricker jag vatten till alla måltider, försöker iaf dricka fem flaskor om dagen.
Som sagt, äter inte så stora portioner heller, utan försöker att balansera med att ha flera måltider så jag inte går runt och är hungrig. Sen sätter jag såklart en gräns, jag äter som en häst om jag inte hejdar mig. Och man kan ju undra vart det tar vägen för jag är ju inte direkt biff eller tjock av mig :P

Men nu vet ni iaf hur en dag kan se ut, har säkert glömt något, men tänkte börja skriva för varje dag så fort jag är frisk. Nu trots jag är dålig försöker jag ändå att äta bra och hålla tiderna, kroppen behöver mera protein och vatten när man är sjuk, så dumt att skippa detta.
Just ja, ser att jag glömt att slänga in fisk, men jag äter inte så mycket utav det trots att jag älskar det mer än kött. Men jag är totalt värdelös på att laga fisk så det får mamma stå för när jag kommer till henne på middag, ha ha!

Nu blire plugg.
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar